De voorbereidingen: applications --> IMS training - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Jan & Jeanette Hoegee - WaarBenJij.nu De voorbereidingen: applications --> IMS training - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Jan & Jeanette Hoegee - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen: applications --> IMS training

Blijf op de hoogte en volg Jan & Jeanette

15 November 2013 | Nederland, Kampen

Na onze keuze om het goede doel van Mercy Ships te gaan ondersteunen hebben we een gesprek gevoerd met Alize van der Wolf. We werden uitgebreid ingelicht over doel en missie van Mercy Ships en besloten hierna onze application in te dienen. Vele formulieren hebben we met plezier ingevuld. Als voorbereiding kregen we de gelegenheid om mee te gaan met een training aan boord van de Siloam voor de IMS: International Mercy Ships training.

De IMS-training, oftewel het introductieweekend op de Siloam, was heel erg gaaf. Met 30 personen uit 7 landen kwamen we meer te weten over het ontstaan van Mercy Ships, hun visie (bringing Hope & Healing to the forgotten poor). Het is eiegenlijk een weekend speciaal voor geïnteresseerden en toekomstige bemanningen uit heel Europa. Onderwerpen als ‘Wat is Mercy Ships?’, ‘Hoe bouw ik persoonlijke ondersteuning op?’, ‘Vacatures en sollicitatieprocedure’, ‘Hoe is het leven aan boord?’ komen in dit weekend aan bod.

Na deze training wisten we het zeker: dit willen we heel graag gaan doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan & Jeanette

Wij zijn Jan & Jeanette Hoegee, 28 jaar getrouwd en we hebben 3 mooie kinderen, 1 jongen Frank en 2 meiden, Mariska en Annemiek. We gaan in 2016 samen op reis naar Madagaskar, waar we onze "werelden" van het varen en het ziekenhuis bij elkaar gaan brengen op de Afrika Mercy. Een mooie wens en droom die voor ons uitkomt om mensen te helpen in nood en genezing te brengen, daar waar het hard nodig is in deze wereld.

Actief sinds 18 Dec. 2015
Verslag gelezen: 229